Cum să îmi acopăr imperfecțiunile - Maybelline Master Camo

01:51



         N-am avut niciodată o față curată, netedă, fără pete sau fără puncte, iar dacă mă contraziceți, atunci înseamnă că fondul de ten chiar își face treaba bine. Mereu am vrut să îmi acopăr imperfecțiunile, să am acea față abia scoasă din Photoshop și să nu las pe nimeni să vadă ce se ascunde de fapt în spatele machiajului. WRONG. Cam așa gândea o copilă de 16-17 ani. Bine.. că acum oi fi eu vreun mare adult la 18. Anyway, acum ar trebui să urmeze cuvinte sofisticate și pompoase despre cum să te iubești pe tine, cum să te accepți și să fii ceea ce ești tu de fapt, dar o să fiu cât de scurtă pot pentru că știu că știți astfel de discursuri moralizatoare, iar dacă lemai spun și eu, deja dați click pe X-ul de sus. Ei bine da, iubește-te pe tine pentru că ești frumoasă, pentru că ești unică! Pentru că frumusețea nu stă doar în fața aceea mată, cu umbre și lumini, cu iluzii și efecte, 
frumusețea stă de fapt în ridurile și expresiile faciale pe care le faci atunci când zâmbești, stă de fapt în pistruii de pe nas, în roșeața din obraji și cearcănele adânci de la stresul pe care-l înduri. 

Am simțit să scriu asta înaintea unui review al unui produs de machiaj pentru că nu vreau să-ți dau sfaturi despre cum să devii frumoasă, când ești deja.

Mă machiez de trei ani (la modul, fond de ten, pudră și tot tacâmul) și în tot acest timp am învățat să îmi ascund imperfecțiunile prin cel mai simplu mod: corectare și acoperire. Ca să vă dau un exemplu, vara trecută nu a fost prea pașnică cu tenul meu și m-a lăsat cu o acnee juvenilă tare frumoasă. Așa am dus-o până in iarnă, când a dispărut complet în urma tratamentelor dermatologice și ceva schimbări prin alimentație. Dar să știți că încă n-am încheiat socotelile cu ciocolata. M-am machiat tot timpul, dar nu am mai pus așa mult accent. Un truc foarte bun pe care trebuie să-l știți este că nu fondul de ten vă ajută cât vă ajută corectorul. Multă lume care are probleme cu tenul tinde să își caute fonduri de ten cu acoperire uriașă, cu o textură groasă și cu culori cât mai opace posibile, când de fapt treaba e atât de simplă: doar zona cu pricina are nevoie de acoperire, în rest, de ce să sufere și pielea care a rezistat în fața problemelor?  Așadar, eu foloseam un fond de ten cu acoperire foarte mică pe restul feței, iar pe puncte/coșuri/pete foloseam doar un punct de corector verde pentru a ascunde roșeața si peste aplicam un corector cu o acoperire medie spre mare (adică M.A.C Pro Longwear, pe care îl luam de când mi-l aplicam sub ochi) și astfel nimeni n-a văzut nimic. Sau poate au mai văzut când mă duceam la pâine. Ei și ce dacă. 

Ca să n-o mai lungesc atât, astăzi o să vă explic pas cu pas cum să îți acoperi imperfecțiunile cu noua paletă de la Maybelline Master Camo




Noua paletă de la Maybelline conține două corectoare, două concealere și două iluminatoare și vine în 2 nuanțe: Light și Medium. Paleta este dintr-un plastic negru, așa cum maybelline ne-a obișnuit, pe față având acea parte transparentă, iar pe spate are instrucțiunile de utilizare. De asemenea, paleta vine și cu o pensulă cu două capete, una plată cu care aplicați produsul și cealalta ceva mai pufoasă pentru a-l estompa, astfel încât să intre bine în piele și să nu existe vreo linie de demarcație.



Astfel, paleta este 3 în 1 și este foarte versatilă, putând astfel să vă acoperiți punctele/petele, să vă ascundeți cearcănele și să vă iluminați tenul.



O prima impresie este că are o textură foarte cremoasă, se iau ușor pe pensula care vine în paletă și nuanțele sunt destul de pigmentate, după cum urmează în poza de mai jos. Mă așteptam să fie ceva mai consistente, să fie greoaie și să se întindă greu (prima mea paletă de corectoare a fost în acest fel), dar aceasta chiar m-a surprins plăcut.



   Dar cum o folosim?

Primul pas este hidratarea. Niciodată nu aplicați vreun produs pe față până când nu vă pregătiți tenul, indiferent de numărul acestora! Eu am folosit o cremă hidratantă pentru tenul predispus la acnee și am așteptat câteva clipe pentru ca aceasta să intre foarte bine în piele și să devină ușor lipicioasă, acest lucru însemnând că prinde mult mai bine fondul de ten și astfel îi crește rezistența. (click aici)


Prima nuanță pe care am folosit-o a fost cea VERDE, pentru a-mi neutraliza zonele obișnuite cu roșeață (cum ar fi baza nasului) sau coșurile/petele puternic pigmentate/rozaceea etc. Per ansamblu, verdele neutralizează orice nuanță de roșu/roz, așadar îl aplicați oriunde aveți astfel de situații și estompați bine, fie cu pensula care vine în paletă, fie cu degetul, până când verdele acoperă toată zona cu pricina. Eu am aplicat și un strat foarte subțire de pudră să fiu sigură că am fixat corectorul.

A doua nuanță este cea galbenă, cu care vă puteți acoperi cearcănele cu pigment rece, cele violet-vineții, sau alte semne, pete/vene de aceleași nuanțe și procedați asemenea primului pas. 

De ce aceste culori?

Toată această treabă a culorilor merge de fapt pe teoria culorilor, și-anume acea roată pe care am învățat-o încă din școala generală. Așadar poți să îți corectezi toate imperfecțiunile în funcție de subtonul acestora, după cum urmează: 


sursa imagine http://www.fashiondex.ro/wp-content/uploads/2016/08/cerc-cromatic.jpg 

Verdele neutralizează roșul, galbenul neutralizează movul, roșul neutralizează albastrul ș.a. 

După ce am estompat toate aspectele, urmează să vă aplicați un strat de fond de ten. Eu am aplicat vestitul meu Vichy Dermablend 3D, pentru ten cu probleme și am acoperit prin mișcări de tapotare, folosindu-mă de o pensulă de buffing, zonele corectate.

Următorul pas este aplicarea concealer-ului, care se află pe rândul din mijloc. Eu am folosit mai mult prima nuanță care s-a potrivit destul de bine tenului meu. Am aplicat-o doar pe cearcăne, dar dacă este nevoie și simțiți că primul pas n-a avut efect, puteți veni cu concealerul și peste zonele cu probleme.

Am avut grijă să setez totul cu pudră! Orice produs cremos aplicat pe față trebuie setat cu pudră pentru a ține cât mai mult, pentru a ajuta produsul să rămână pe loc și să nu se strângă în liniile fine ale feței. 

Ultimul pas a fost iluminarea, folosindu-mă de cele două nuanțe de champagne de pe ultimul rând, pe care le-am combinat și le-am aplicat în colțul intern al ochiului, pe arcada sprâncenelor și pe arcul lui cupidon. Opțional, puteți să aplicați iluminatorul și pe cel mai înalt punct al obrazului, mergând înspre tâmple, sau chiar și pe vârful și puntea nasului. 

Voila!



         Această paletă de la Maybelline este acum my go to. Eu am tenul gras, gras, gras, gras, cel mai gras de pe această planetă, și devine uleios cât ai spune ”brânză”. 

     M-am machiat de la ora 12 și am ajuns acasă la ora 20, iar fondul de ten arăta foarte bine, fără să-l mai fi ajustat în acel interval. Într-adevăr, corectorul din jurul ochilor s-a strâns foarte puțin în liniile fine, însă după câteva zile când m-am machiat și am urmat din nou pașii de mai sus, am avut grijă să mă mai pudrez așa cum obișnuiesc în timpul zilei (cred că de două ori am scos pudra într-un interval de mai bine de opt ore) și astfel nu am mai avut nimic strâns în jurul cearcănelor. Când trebuie să plec la liceu, machiajul meu este unul foarte simplu, redus la 4-5 produse și nu am timp de dimineață să mă mai corectez cu culori, dar concealerul chiar îmi va fi de folos zilnic.


Puteți testa paleta de corectoare Maybelline Master Camo în rețeaua de magazine Auchan, Carrefour și DM, iar online este  disponibilă pe site-ul Emag . Prețul acesteia este de 50 de lei (cam în jurul acestei sume se învârte, s-ar putea să varieze și în funcție de magazin)





Voi ați încercat această paletă?

You Might Also Like

0 comentarii